ČESTA PITANJA

Najčešća pitanja...

NAJČEŠĆA PITANJA

Gdje platiti račun bez provizije?

Plaćanje računa bez provizije je moguće na naplatnim mjestima JP „ViK“ d.o.o. Zenica i zajedničkim  naplatnim  mjestima za komunalne  usluge.

Na koji način se određuje kvalitet vode i koliko često se kvalitet vode kontroliše?

JP ViK d.o.o. Zenica svakodnevno vrši monitoring zdravstvene ispravnosti vode, putem redovnih fizičko-hemijskih i bakterioloških analiza koje se obavljaju u laboratoriji preduzeća.

U toku jedne godine, u laboratoriju Preduzeća, a samo iz javnog vodovoda Zenica se pregleda oko 5000 uzoraka. Definisanje broja uzoraka vode i parametara kvaliteta vode koji će se analizirati u laboratoriji Preduzeća vrši visoko obučeni kadar na osnovu višedecenijskog iskustva. Šema uzorkovanja vode se pravi tako da se pokrije cjelokupni vodovodni sistem, pri čemu se vodi računa da se obavezno uzimaju uzorci u blizini objekata sa velikom potrošnjom kao što su škole, bolnica, centralni dio grada, cijevi glavnog vodovoda prema pojedinim naseljima itd.

Pored navedene svakodnevne sistematske kontrole, dodatnu kontrolu u skladu s važećim zakonskim propisima vrši akreditovana eksterna laboratorija. Rezultati analize se dostavljaju u vidu izvještaja o mikrobiološkoj i fizičko – hemijskoj analizi uzoraka i svi potvrđuju zdravstvenu ispravnost vode.

Zašto je voda ponekad zamućena?

Bjeličasto zamućenje vode uzrokuje vazduh u obliku mjehurića (dispergovani vazduh). Mjehurići vazduha izlaze iz vode za tridesetak sekundi, tako da se voda potpuno izbistri.

Moguće je, također, da se pojavi zamućenje od taloga iz cijevi, nakon ispiranja vodovodnih instalacija ili nakon pucanja cijevi i popravke kvara.  U svakom slučaju, kao posljedice naprijed navedenih situacija, mutnoća vode na slavinama ne može trajati dugo. Potrebno je pustiti da voda oteče dok se ne izbistri i onda je spremna za korištenje.

Koje su obaveze korisnika kada je u pitanju pristup vodomjeru, može li doći do uskraćenja usluge ukoliko korisnik ne dozvoli očitanje?

Potrošač je dužan da omogući nesmetan pristup vodomjeru bez obzira na kojem se mjestu vodomjer nalazi.

 Ako krivicom potrošača, ovlašteni radnik JP „ViK“d.o.o. Zenica nije mogao izvršiti očitanje vodomjera, potrošnja vode za taj obračunski period određuje se procjenom na osnovu prosječne potrošnje potrošača u posljednjih 6 mjeseci, a stvarna potrošnja prilikom sljedećeg očitanja. Ako potrošač ne omogući očitanje vodomjera i sljedeći put ili dva puta u toku godine, JP „ViK“d.o.o. Zenica ima pravo da uskrati dalje pružanje usluga i da pokrene prekršajni postupak koji povlači novčanu kaznu.

 JP „ViK“d.o.o.Zenica će uskratiti pružanje usluga sve dok dotični potrošač ne otkloni uzrok zbog kojeg je uskraćena usluga i o tom pismeno izvijesti JP „ViK“d.o.o.Zenica.

Kako promjeniti naziv korisnika na računu za vodu i odvodnju otpadnih voda?

Novi vlasnik nekretnine podnosi Zahtjev za promjenu vlasnika/korisnika vodovodnog i kanalizacionog priključka stambenog prostora (Obrazac 1a) ili Zahtjev za promjenu vlasnika/korisnika vodovodnog i kanalizacionog priključka poslovnog prostora (Obrazac 2a) u čijem prilogu dostavlja dokaz o vlasništvu nekretnine: ZK izvadak, kupoprodajni ugovor, rješenje o nasljeđivanju, ugovor o poklonu i sl.

Ukoliko se radi o kolektivnim stambenim objektima, odnosno zgradama u kojim se stanari snabdijevaju preko zajedničkog vodomjera, potrebno je dostaviti i potvrdu o broju članova domaćinstva izdatu od strane predstavnika etažnih vlasnika zgrade.

Vlasnici poslovnih prostora u kojima se obavlja neka djelatnost, treba da dostave Uvjerenje o registraciji (ID/PDV broj).

Neophodno je da su obaveze prethodnog vlasnika nekretnine uredno izmirene.

Kako promjeniti broj članova u stanu u zgradi?

U objektima zajedničkog stanovanja gdje se snabdijevanje vodom vrši preko zajedničkog vodomjera, a potrošnja vode se obračunava prema broju korisnika, jedini validan dokument o broju korisnika u zgradi i stanovima jeste odgovarajuća potvrda predstavnika skupa etažnih vlasnika. Izuzetno, ako u zgradi ili nizu objekata sa zajedničkim vodomjerom nema skupa etažnih vlasnika, potvrdu može izdati Savjet područne mjesne zajednice.

Promjena broja korisnika u objektima zajedničkog stanovanja ne može se vršiti unaprijed za određeni vremenski period, već se prijava podnosi isključivo onda kada nastane promjena, bilo da se broj korisnika povećava ili smanjuje.

Također, promjena broja članova ne može se vršiti retroaktivno i samim tim niti korekcija izdatih računa po tom osnovu.

Za vrijeme kada u stanu nema korisnika, potrošaču se obračunava fiksni trošak u iznosu 3,50 KM, sve do ponovnog dolaska i ponovne prijave od strane predstavnika etažnih vlasnika.

Kako reklamirati račun?

Potrošač može uputiti usmeni prigovor na šalteru za informacije/reklamacije u šalter sali preduzeća.

U slučaju da potrošač nije zadovoljan obrazloženjem i objašnjenjem radnika na šalteru ili se ne želi usmeno obraćati, prigovor na pruženu uslugu i izvršeni obračun potrošnje vode i korištenje kanalizacije, potrošač može podnijeti u pismenoj formi u roku od 15 dana od dostave računa, odnosno u roku od 30 dana od dana izdavanja. Uz reklamaciju, potrebno je priložiti kopiju računa na koji se reklamacija  odnosi.

JP „ViK“ d.o.o. Zenica je dužno dati pismeni odgovor na reklamaciju u roku od 15 dana od dana prijema iste.

Prigovori i reklamacije koje nisu podnesene u predviđenom roku, JP „ViK“ d.o.o. Zenica ima pravo odbaciti kao neblagovremene ili nepotpune, o čemu je  dužno donijeti zaključak i dostaviti podnosiocu.

Kako odjaviti uslugu isporuke vode i odvodnje otpadnih voda?

Potrošači koji se vodom snabdijevaju preko zajedničkog vodomjera, isporuku vode mogu odjaviti na osnovu potvrde predstavnika etažnih vlasnika. Odjava potrošača se ne može vršiti retroaktivno.

U slučajevima kad predstavnik skupa etažnih vlasnika dostavi potvrdu da je stan prazan, potrošaču će se fakturisati isključivo fiksni trošak u iznosu 3,50 KM sa PDV-om.

Vlasnik nekretnine koja se vodom snabdijeva preko individualnog vodomjera ima mogućnost da podnese zahtjev za demontažu vodomjera uz uslov izmirenja eventualnog duga za vodu. U tom slučaju će se izvršiti privremena odjava potrošača, što znači da ovo preduzeće neće ispostavljati račune za tu nekretninu sve do trenutka ponovne montaže vodomjera. Troškove demontaže i montaže vodomjera za jednu nekretninu snosi potrošač.

Zahtjev za demontažu i montažu vodomjera može se podnijeti na šalteru za informacije u ul. Bistua Nuova broj 17 (direkcija preduzeća u Radakovu).